Menu

Nálepky proti závislosti na telefonu a letmé ohlédnutí

12.1.2020 - Bez kategorizace, Řešení
Nálepky proti závislosti na telefonu a letmé ohlédnutí

Dánská firma Stupid Studios vymyslela odvykací nálepku pro závisláky na smartphonu. Nálepka funguje tak, že překryje větší část displeje smartphonu. Uživatel puzen nutkáním kontrolovat telefon každé dvě minuty spláče nad výdělkem, protože stejně nic neuvidí…

Nápad je to jistě originální. Jen si říkám, skutečně jsou na tom dnešní mladí až tak bídně, že potřebují s prominutím stupidní nálepku, aby něco změnili? I když ta o Googlu se mi líbí… 🙂 Ano málem bych zapomněl, nálepky obsahují text, který autoři považují za vtipný a má mobilním závislákům usnadnit jejich “detox”.

Řeči o závislosti mohou některému z vás připadat přehnané, ale Stupid Studios uvádějí, že běžný uživatel se za den dotkne svého smartphone zhruba 2.617 krát (zdroj studie dscount 2016).

Když jsme u té závislosti, konec roku je časem bilancování a tak nás servery všeho druhu zaplavily statistikami všech barev.

Tak třeba poslední data společnosti Global Web Index naznačují, že průměrný uživatel tráví kolem 6 hodin denně připojen k zařízení vybaveným internetem. To ještě nutně neznamená, že celých 6 hodin internet skutečně využívá, ale kolik lidí vlastně dnes dokáže přepnout zařízení do režimu offline a jak často to dělají? Tipuji, že v průměru +/- nikdy. 🙂
https://wearesocial.com/blog/2018/01/global-digital-report-2018

Není bez zajímavosti, že průměrný dospělý Američan dle zdroje Nielsen tráví 6 hodin denně sledováním videa. (To už je druhá statistika ze dvou, kde vychází průměr šest hodin…) S velkou převahou stále vede televize, i když internetoví giganti jako Google nebo Facebook by vás chtěli přesvědčit, že je to dávno jinak… Mobil před televizí preferují jen nejmladší generace a to ještě ne o mnoho.
https://techcrunch.com/2018/07/31/u-s-adults-now-spend-nearly-6-hours-per-day-watching-video/

Nárůst sledování videa a dalších rychlých médií je přirozený okolnostem, ale přináší s sebou postupné změny vnímání a změny způsobu myšlení. Mobilní lidé dnes často uvažují v odvážných zkratkách a vezmou první řešení, které se jim hodí. Hlavně, že to přemýšlení mají rychle z krku.

Tak schválně, dejme si takový malý testík 🙂
Baseballová pálka a míček stojí dohromady 1 dolar a 10 centů.
Pálka je o 1 dolar dražší, kolik stojí míček?

Správnou odpověď naleznete v posledním odkazu pod článkem. Pokud jste neuspěli, nic si z toho nedělejte. Je to past na asociativní myšlení, které převládá právě díky rychlým médiím a lavině informací, které jsme každodenně vystaveni.
Abysme skončili pozitivně. Naši čtenáři naštěstí ještě umějí číst a i ve školách se čtení a psaní prokazatelně vyučuje. Tak snad to ještě pár let vydrží. Ne všechno staré je špatné.

Jestli něco do nového roku popřát, tak odvahu překlenout čas před spánkem namísto displeje nějakým starším typem média, například dobrou knihou či zvukovou konzervou. Lze i vzájemně konverzovat. Za zkoušku nic nedáte.

— MR
 

Zdroje:
https://www.zive.cz/clanky/jste-zavisli-na-telefonu-dejte-si-na-nej-nalepku-pry-to-pomaha/sc-3-a-193464/default.aspx
https://blog.dscout.com/mobile-touches
https://www.relativelyinteresting.com/the-bat-and-a-ball-problem/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *